Hudba je významným prostriedkom harmonizácie osobnosti, rozvíja schopnosť empatie, vnímania, prežívania, tolerancie a spolupráce.
Hudobný odbor ZUŠ vychováva prostredníctvom hudby deti v prípravnom štúdiu, žiakov v primárnom a nižšom sekundárnom umeleckom vzdelávaní. Druhou úlohou ZUŠ je pripraviť žiakov na štúdium na konzervatóriách, na vysokoškolské štúdium hudby na učiteľských fakultách a na vysokých školách umeleckého zamerania .
Harfa je krásny, melodický nástroj, ktorý nie je v dnešnom svete "okúkaný"...
Zobcová flauta je dychový nástroj, ktorý bol veľmi obľúbený v období renesancie a baroka...
Je strunový klávesový nástroj, pri ktorom tón vzniká úderom kladivka na strunu. Základ klavíra tvoria ozvučná (rezonančná) doska so strunami a kladivková mechanika.
Je klávesový nástroj, kde vzniká tón kmitaním jazýčkov, ktoré sú rozkmitávané prúdiacim vzduchom, ktorý je buď nasávaný, alebo vytlačovaný mechom akordeónu.
V preklade klávesnica, nie je len plne digitálna verzia dnešného klavíra ale aj multifunkčná stanica plná rôznych štýlov a hudobných nástrojov, ktorá dokáže nahradiť celú hudobnú skupinu. Keyboard - Samohrajka je populárný nastroj najmä v ľudovej, tanečnej, ale aj klasickej hudbe.
Gitara je brnkací, strunový, hudobný nástroj, ktorý má šesť strún a jej zvuk sa vytvára v drevenom korpuse s rezonančným otvorom. Kvôli svojmu všestrannému žánrovému použitiu je u hudobníkov veľmi obľúbená.
Spev je oddávna najprirodzenejší hudobný prejav človeka. Spevnosť je meradlom hudobnosti národa a bohatstvo ľudových piesní je doklad i základ jeho hudobnej kultúry. Udržiavanie a rozvíjanie speváckej tradície národa je úloha speváckych oddelení ZUŠ.
Je diatonická gombíková ťahacia harmonika (melodeón) doplnená o zosilnenú basovú časť, tzv. „heligonové basy“.
Sú strunový sláčikový nástroj so štyrmi strunami ladenými v čistých kvintách: g, d¹, a¹, e². V európskej klasickej hudbe majú dlhú tradíciu. Väčšina skladateľov im venovala dôležitú časť svojho diela.